Kjøpsbetingelser

Bedrenaetter.no eies og drives av Bedre Nætter AS. Firmaet ble stiftet i 2015, men Bedre Nætter ble startet i Danmark i 2013. Eierne av selskapet er: Martin Byskov, Jonas Byskov og Anders Henningsen. Kontoret befinner seg i Danmark, der vi driver Bedre Nætter til Norge, Danmark og Sverige.

Generelle opplysninger:

Bedre Nætter AS
Org. nr.: 915 723 667
c/o Visma Advokater AS
Dronning Eufemias Gate 10
0191 Oslo, Norge 

Telefon: 66 97 20 08
Email: kontakt@bedrenaetter.no

Produktinformasjon

På bedrenaetter.no opplyses varens viktigste egenskaper. For ytterligere opplysninger eller spørsmål, kan du sende en mail til Bedre Nætter via kontakt@bedrenaetter.no. Vi er også tilgjengelig på chatten her på hjemmesiden, i tillegg til telefon på 66 97 20 08. Her kan vi hjelpe deg med informasjon om spesifikke produkter samt andre spørsmål du har til senger generelt.

Priser

Alle prisene er dagspriser og kun gjeldende på bestillingsdagen. Prisene endres løpende, og ofte fra dag til dag. Kjøper blir fakturert for den pris som er gjeldende på bestillingsdagen. Alle priser er vist inkl. moms.

Betaling

På bedrenaetter.no kan det betales med: Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard eller finansiering via Santander.

Det tas ingen gebyrer ved betaling på bedrenaetter.no. De kontoopplysningene du inntaster ved kjøp av varer, blir sendt I kryptert form (SSL) som det kun er deg og Valitor som kan lese. Det er dermed ingen andre som ser eller lagrer opplysningene om deg. Beløpet heves først på kortet ditt når vi sender varene. Det trekkes aldri et større beløp enn det du har godkjent ved kjøpet.

Levering

Ved kjøp på bedrenaetter.no tas det ikke et fraktgebyr når du velger standardleveringen vår.

Leveransen skjer via ulike frakt firmaer. Leveringstiden varierer og er angitt under hvert enkelt produkt. Vi leverer gratis til Norge (til alt brofast land). Med gratis levering blir varene dine levert til fortauskant. Du står selv ansvarlig for å få varene inn og satt opp i det ønskede rom i boligen din.

Du vil motta en e-post den dagen vi sender din vare fra vårt lager. 

Varer kjøpt på bedrenaetter.no leveres på ulike måter avhengig av varetypen.

Mindre varer, som for eksempel dyner, sendes med GLS og kan hentes på nærmeste hentested. 

Mellomstore varer, som for eksempel overmadrasser, sendes med Interfjord A/S og utleveres til en lokal transportør. De tar kontakt med deg rett før levering. Dersom varen ikke kan leveres, vil transportøren kontakte deg på nytt og avtale et nytt tidspunkt for levering.

Ved vareforsendelser med GLS og Interfjord A/S vil du dessuten motta en sporings-ID via e-post, slik at du kan se når det forventes at varen kan leveres.

I forbindelse med større varer, som feks eksempel senger, fjærmadrasser og lignende, vil transportøren ringe deg innen en til tre virkedager, etter han har mottatt ordren din. Når transportøren kontakter deg, vil dere kunne avtale et tidspunkt for leveransen som passer for deg. Transportøren kan ikke nødvendigvis oppgi et bestemt tidspunkt på dagen for når sengen vil bli levert, men vil vanligvis gi et estimat. Vær oppmerksom på at estimatet ikke er annet enn nettopp det, da det kan forekommer faktorer som uhell, trafikk og lignende som kan forsinke leveringen.

Leveransevilkår

Transportøren leverer varene til leveringsadressen, det er ditt ansvar å opplyse oss om den korrekte leveranseadressen.

Endring av leveransetidspunkt/mislykket leveranse

Annullering eller av leveransetidspunkt og adresse skal gjerne skje senest to dager innen avtalt leveringsdato. Vi ønsker naturligvis aldri at en kunde annullerer en leveranse, og utover at det er en kjedelig situasjon gjør en senere endring/annullering av en leveranse at det tilkommer mye arbeid for å planlegge en ny. Derfor vil vi tydelig uttrykke at det, for alle parter, er viktig å annullere eller endre ordren i god tid. Ved en mislykket leveranse påregnes det minimum tre ekstra dagers leveringstid av hensyn til en ny rute planering. 

Mottatt en defekt vare

Om emballasjen er skadet ved leveransen, eller har tydelig tegn på defekter, skal det på fraktseddelen noteres ned av mottaker med forbehold for eventuelle skader på innholdet. Vi foretrekker å motta informasjonen om transportskader innen 24 timer etter mottakelse av varene.

Skader på bolig ved levering

Om det ved leveranse oppstår en skade på boligen, skal dette noteres på fraktseddelen eller følgeseddelen. Oppdages skaden først etter at transportøren har gått fra adressen, skal kundeservicen vår kontaktes så snart som mulig etter leveransen har skjedd. Angi vennligst ordrenummer når du kontakter oss, og ha gjerne dokumentasjon av skaden i form av bilder. Bedre Nætter kan ikke holdes ansvarlig for skader på bolig om ingen anmelding gis innen rimelig tidsperiode etter leveranse. 

Oppbæring og montering

Hvis du har bestilt oppbæring til 599,- bærer fraktmannen varen inn i ønsket rom, så lenge det er fri passasje. Har du bestilt oppbæring og montering til 1199,- bærer fraktmannen varen inn og monterer den i ønsket rom, så lenge det er fri passasje.

Legg merke til at oppbæring samt oppbæring og montering tilbys postnumrene 0-7500.

Legg merke til at vi ikke tilbyr montering av sengerammer og vegghengte sengegavler, da vi ikke kan bore i vegger av forsikringsmessige årsaker.

Risikoen for hendelig uhell eller skader

Først på det tidspunktet hvor de bestilte varene er kommet i kjøperens besittelse, overgår risikoen for at de bestilte varene går til grunne eller blir skadet på grunn av hendelige forhold kjøper.

Hvis du angrer på kjøpet ditt (angrerett)

Du har 30 dagers angrerett når du handler på bedrenaetter.no. Dette har du slik at du, etter mottakelse av varene, har tid til å inspisere varene og sikre at de tilfredstiller dine krav.

Angrefristen løper fra 30 dager etter den dagen du har mottatt din vare eller får den siste vare i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om flere forskjellige varer som er bestilt i én ordre, og som så leveres enkeltvis. Eller får det siste parti eller den siste del i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om levering av en vare som består av flere partier eller deler

Du skal innen 30 dager etter mottakelse gi oss beskjed om at du ønsker å angre på kjøpet. Henvendelsen skal gis via e-mail til kontakt@bedrenaetter.no. I henvendelsen skal du gjøre oss tydelig oppmerksom på at du ønsker å bruke din angrerett. Du kan også velge å benytte deg av vår standard angreformular og sende med retur. Den finner du nederst i dette dokument.

Du kan ikke angre ved bare å nekte å motta varen, uten å samtidig gi oss tydelig beskjed om dette.

Returnering

Du skal sende ordren din i retur til oss uten unødvendig forsinkelse og senest 14 dager etter meddelelse av at du angrer på kjøpet. Du står ansvarlig for de direkte utgiftene i forbindelse med tilbakelevering av varen. Ved returnering er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarlig inn. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan på grunn av dets art ikke returneres med normal post. Dette gjelder for senger, madrasser, sovesofaer og lignende. Utgiftene for returnering av disse varene forventes høyest å være rundt 2000 NOK.

Returnering av varer kjøpt hos Bedre Nætter kan foregå på følgende måte:

Du kan sende til adressen vår:
Forusbeen 80
N-4033 Stavanger
Norge
ATT: Interfjord

Husk å alltid vedlegge en kopi av fakturaen din, slik at vi kan finne ordren i systemet vårt. Ved returnering skal du selv betale eventuelle fraktkostnader.

Bemerk! Vi mottar ikke pakker sendt med postoppkrav eller lignende.

Husk at varen alltid skal sendes tilbake i forsvarlig emballasje, og husk å få med en kvittering for forsendelsen så vi kan tilbakebetale fraktkostnadene.

Varer som ikke inngår i angreretten og 100 dagers prøve

Følgende varetyper gjelder ikke under angreretten eller 100 dagers prøve:

  1. Levering av varer som er fremstillet etter forbrukerens spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg.

Varens stand når du sender den retur

Du hefter kun for eventuell minskning i varens verdi, som skyldes en annen håndtering enn det som er nødvendig for fastslå varens art, egenskaper og måten den fungerer på. Med andre ord; du kan prøve varen på samme måte som hvis du prøvde den i en fysisk butikk.

Hvis varen er prøvd utover hva som er beskrevet ovenfor, betrakter vi den som brukt. Dette betyr altså at du ved angring kun får deler av eller ingenting av kjøptbeløpet i retur, avhengig av varen handelsmessige verdi.

For å kunne motta hele kjøpsbeløpet i retur kan du altså gjøre det samme som man kan i en fysisk butikk. Du kan prøve varen, men ikke ta den i bruk. Etter vår oppfattelse har du tatt varen i bruk når du fjerner plastikkemballasjen, da du har mulighet til å fastslå varens art, egenskaper og hvordan den fungerer, selvom den er dekket av plastikk.

Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet

Hvis du angrer på kjøpet ditt, får du naturligvis tilbake det beløpet du har innbetalt til oss. Dersom det har blitt slitasje på varen, og dermed en prisreduksjon som du hefter for, fratrekkes dette kjøpsbeløpet. 

Hvis du benytter deg av angreretten din refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringsomkostninger (og ikke ekstra omkostninger som følge av ditt eget valg av levering enn den billigste form for standardlevering som vi tilbyr.), uten unødvendig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den datoen vi mottar henvendelse med din beslutning om å angre på avtalen. Vi gjennomfører tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benytter deg av ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du har uttrykket et ønske om noe annet.

Vi kan tilbakeholde refunderingen inntil vi har mottatt varen i retur, med mindre du innen har fremlagt dokumentasjon for retur av varen.

Returnering av varer kjøpt hos Bedre Nætter kan foregå på følgende måte:

Du kan sende det til adressen vår:
Forusbeen 80
N-4033 Stavanger
Norge

Husk alltid å vedlegge en kopi av fakturaen din, slik at vi kan finne ordren i systemet vårt. Ved returnering skal du selv betale eventuelle fraktkostnader.

Bemerk! Vi mottar ikke pakker sendt med postoppkrav.

Reklamasjon

Kjøpslovens mangelsregler gjelder for varekjøp.

Når du handler på Bedrenaetter.no har du selvfølgelig 24 måneders reklamasjonsrett. Det vil si at du kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.

Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke er oppstått som følge av feilaktig anvendelse av produktet eller annen skadevoldende atferd.

Hvor fort skal jeg reklamere?

Du skal reklamere innenfor ”rimelig tid” etter du har oppdaget varens mangel. Hvis du reklamerer innenfor to måneder etter at manglen er oppdaget vil reklamasjonen alltid være rettidig.

Er reklamasjonen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fraktkostnader.

Ansvarsfraskrivelse og garanti

Bedre Nætter har gjort det enkelt for deg å få relevant informasjon på andre hjemmesider i gjennom linker. Disse hjemmesidene er utenfor Bedre Nætters kontroll og vi kan derfor på ingen måte stå til ansvar for innholdet på disse sidene.

Opplysninger om de bestilte varer fra slike hjemmesider inngår ikke i beskrivelse av de bestilte varene i avtalen mellom kjøper og Bedre Nætter. Varene oppfyller derfor kjøpers forventninger så lenge de svarer til produktets egen beskrivelse.

100 dagers prøve

Hos Bedre Nætter tilbyr vi utvidet returrett på visse produkter. Under 100 dagers prøveperioden har du følgende muligheter: (1) gratis ombytting av kjerne fastheten eller (2) returnering av sengen, og tilbakebetaling av kjøpsbeløpet.

Gratis ombytting av kjerne fastheten

  • Hvis du sover for mykt eller for fast, kan du gratis ombytte madrasskjernen.
  • Standard leveransen er til nærmeste fortauskant, med mindre annet er bestilt.
  • Det er mulig å ombytte fasthet i kontinentalsenger, regulerbare senger, rammemadrasser og fjærmadrasser.

Bemerk vennligst, at hvis du ombytter madrassen din fra “xtra fast” til en annen fasthet, refunderes ikke prisdifferansen. Hvis du velger å oppgradere madrassen din til “xtra fast” fra en annen fasthet, koster det ekstra.

Returnering av sengen og tilbakebetaling av kjøpsbeløpet

  • Angrer du på kjøpet ditt, avhenter vi sengen på adressen din. Etterfølgende får du kjøpsbeløpet tilbake på kontoen, fratrukket 1999 kr i håndteringsgebyr.
  • Returnering og tilbakebetaling gjelder for våre kontinentalsenger, regulerbare senger, rammemadrasser og fjærmadrasser.
  • Retur ordren skal du pakke i original emballasje.
  • For full refusjon må sengen være brukt som normalt og uten plastikk, men den skal være beskyttet mot støv og skitt - derfor forventer vi alltid at det er brukt laken.

Noter vennligst at ved returnering vurderes hver enkelt seng. Om vi vurderer at sengen er i en tilstand hvor den ikke kan doneres til en av veldedighetsorganisasjonene vi samarbeider med, minsker sengens verdi. Verdi forminskningen dras fra kjøpsbeløpet.

Om et bestemt produkt har blitt returnert fra den originale ordren, kommer den kunden og leveringsadressen ikke til å ha mulighet for ytterligere 100 dagers prøvetid på etterfølgende ordre av den samme bestemte produkttypen. Om du eksempelvis returnerer en seng så kommer du ikke til å ha 100 dagers prøvetid på etterfølgende senge ordre.

Prismatch / Prisgaranti

Hos Bedre Nætter vet vi at vi er gode på prisen, derfor kan vi også gi våre kunder prisgaranti. Det vil si at hvis du finner et produkt som er identisk med et her på siden til en billigere pris på en annen side (produktpris + leveringspris), så matcher vi selvfølgelig denne. For at Prismatch / Prisgaranti skal tre i kraft skal det være snakk om en norsk butikk og du skal gjøre oss oppmerksomme på dette innenfor 14 dager etter kjøpet.

Hvis du ønsker å informere oss om prismatch, skal du bare skrive en mail til oss med link til prisen på den andre siden, og du vil deretter få produktet hos oss til samme pris. Prisgarantien gjelder dog ikke på varer som de andre forhandlerne kun tilbyr på salg som køtilbud, timetilbud eller på opphørssalg. I tillegg skal varen være på lager hos forhandleren.

Nyhetsbrev

Ved tilmelding til nyhetsbrev vil vi ikke gi din informasjon videre til en tredjepart, men bruker den utelukkende internt og det er alltid mulig å framelde seg.

Barn og unge under 18 år

Du skal ha fylt 18 år for å kunne handle på bedrenaetter.no. Hvis du er under 18 år skal du ha samtykke fra foreldrene dine. Når du tegner abonnement/betaler med en kredittavtale, skal du inntaste fødselsdato, så vi kan sikre oss at du er over 18 år. Er du under 18 år skal avtalen inngås av en foresatt. En avtale kan enkelt alltid annulleres av en foresatt dersom det skulle vise seg at den er inngått av et barn eller en person under 18 år.

Hva gjør vi med dine personlige opplysninger (persondatapolitikk)

For at du kan inngå avtale med oss på bedrenaetter.no har vi bruk for følgende opplysninger:

Navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse.

Vi foretar registreringen av dine personopplysninger med formålet å kunne levere varen til deg. Personopplysningene registreres hos Bedre Nætter AS og oppbevares i fem år, hvor de deretter slettes.

Når det lagres personopplysninger via vår website, sikrer vi oss at det alltid skjer etter du har avgitt din samtykke, så du er informert om presis hvilke opplysninger som samles inn og hvorfor.

Direktøren og eiere samt ansatte hos Bedre Nætter AS har adgang til de opplysningene som er registert om deg. Den dataansvarlige på bedrenaetter.no er Martin Byskov.

Vi oppbevarer ikke kundeopplysninger kryptert. Vi transmitterer ikke kundeopplysninger kryptert.

Opplysninger avgitt til bedrenaetter.no videregis eller selges på ingen måte til tredjepart, og vi registrerer ingen personfølsomme opplysninger.

Ved tilmelding til nyhetsbrev registrerer vi din e-mailadresse. E-mailadressen videregis ikke til andre, utover at den benyttes i Yotpo som er en uavhengig tredjepart som etterfølgende sender deg en e-mail omkring din tilfredshed med produktet du har kjøpt.

Som registrert hos Bedre Nætter AS har du alltid rett til avgi innsigelser mot registreringen. Du har også rett til innsikt i hvilke opplysninger som er registrert om deg. Disse rettighetene har du etter Persondataloven og henvendelse i forbindelse med dette rettes til Bedre Nætter AS via e-mail kontakt@bedrenaetter.no. 

Lovgivning

Enhver tvist mellom forhandler og kunde er underlagt norsk lov.