Kjøpsbetingelser

1. Generelle oplysninger

Bedre Nætter AS
Org. nr.: 915 723 667
c/o Magnus Legal
Dronning Eufemias Gate 10
0191 Oslo, Norge

Telefon: 66 97 20 08
Email: kontakt@bedrenaetter.no

2. Priser

Alle priser er i norske kroner inkl. MVA og avgift. Det er de oppgitte prisene som gjelder, og prisene kan endres fra dag til dag. Kjøper vil bli fakturert prisen som gjelder på bestillingsdagen. Det tas forbehold om skrivefeil, utsolgte varer, og mislykkede leveranser fra underledd.

2.1 Prismatch

Hvis prisen på en vare er redusert i forbindelse med salg eller en kampanje innen 30 dager etter at kjøpet er inngått, tilbyr vi å matche den aktuelle prisen og betale ut differansen. Kjøperen må i så fall påberope seg prisgarantien ved å kontakte Bedre Nætter med all nødvendig informasjon.

Bedre Nætter er ikke forpliktet til å informere om kommende prisreduksjoner, kampanjer, salg, osv.

3. Betaling

På bedrenaetter.no kan du betale gebyrfritt med Dankort, Visa, Visa Electron, og MasterCard. Vi forbeholder oss retten til å kreve et gebyr for betaling med firmakort som er utstedt i EU, samt bruk av kredittkort utstedt utenfor EU.

Kontaktinformasjon som oppgis når du kjøper varer sendes direkte til NETS i kryptert form (SSL), som bare du og NETS kan lese. Beløpet trekkes fra kortet ditt først når varene sendes fra www.bedrenaetter.no

4. Levering

Levering til fortauskanten er inkludert i prisen på alle kjøp. Leveringstiden er oppgitt på hvert enkelt produkt, og leveringstiden varierer fra 1 dag til 7 uker.

Vil tilbyr følgende tilleggsalternativer for levering:

Levering med innbæring: NOK 999, -
Levering med innbæring og montering: NOK 1499, -

Hvis levering med innbæring eller innbæring og montering er valgt, leveres varene til det stedet på leveringsadressen som du har bestemt, såfremt det er fri tilgang.

Vi tilbyr ikke levering med innbæring, montering eller utbæring på øyer uten bro til fastlandet.

4.1 Montering

Vi tilbyr ikke montering av sengerammer eller veggmonterte sengegavler, da vi av forsikringsmessige grunner ikke kan borre i vegger.

4.2 Henting

Henting gjelder bare for senger, og det forutsetter at sengen er klargjort på hentetidspunktet.

4.3 Mottak av mangelfulle varer

Hvis emballasjen er skadet ved levering eller har tydelige tegn på at den er skadet, må dette kvitteres for på følgeseddelen med forehold om eventuell skade på innholdet.

4.4. Skadet eller ødelagt innbo ved levering

Dersom det oppstår skade på innbo eller hjemmet under leveringen, må dette noteres på følgeseddelen. Hvis skaden ikke oppdages før etter at sjåførene har forlatt adressen, må vår kundeservice bli kontaktet innen 24 timer etter at levering har funnet sted.

4.5 Overgang av risiko

På det tidspunktet som kjøperen får varen i sin besittelse, går risikoen for eventuell skade og uhell på varene over på kjøperen.

5. Angrerett/returrett

5.1 100 dagers angrerett/returrett

Vi har full fornøydhetsgaranti, slik at du kan returnere varen og få kjøpesummen tilbakebetalt innen 100 dager etter at du har mottatt produktet dersom produktet ikke lever opp til dine forventinger.

Når retur er bestilt på vår returside, så henter vi sengen på din adresse.

Det er bare mulig å benytte denne angreretten en gang. Etterfølgende kjøp er underlagt forbrukerkjøpslovens og angrerettlovens generelle regler om angrerett og reklamasjon.

5.2 Varer som er unntatt fornøydhetsgarantien

Følgende varer er unntatt fra tilbudet om 100 dagers retur/angrerett:

1. Varer som er spesialbestilt etter dine ønsker, eller ikke er normale lagervarer.
2. Varer kjøpt som de er, for eksempel utstillingsmodeller eller varer kjøpt i en outlet-butikk, jf. punkt 5.4.

5.3 Varens tilstand ved retur som ikke er dekket av prøveperioden

Du er kun ansvarlig for forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn den som er nødvendig for å teste varen og dens egenskaper og funksjoner. Du kan dermed prøve sengen på samme måte som i vår fysiske butikk. Hvis varen er testet utover det som er beskrevet ovenfor, anser vi den som å være brukt. Dette betyr at vi ved retur tilbakeholder et beløp som tilsvarer verditapet av bruken, slik at du mottar det beløpet som tilsvarer varens salgsverdi. Manglende originalemballasje kan muligens utgjøre en verdiforringelse, så det anbefales å returnere varen i originalemballasjen.

Retur av varer gjøres som følgende: For mindre varer brukes returetiketten som fulgte forsendingen. For større varer som skal hentes, kan retur bestilles via link på vår hjemmeside: https://www.bedrenaetter.no/returnering.html

Du må returnere bestillingen til oss uten unødig forsinkelse, og den skal sendes 14 dager etter at du har varslet oss om at du ønsker å kansellere kjøpet. Ved retur er du ansvarlig for at varen blir pakket forsvarlig i emballasjen. Du har risiko for varen fra leveringstidspunktet. Vær oppmerksom på at vi ikke tar imot pakker som er sendt med postoppkrav eller lignende.

5.4 Varer kjøpt på Outlet

Varer som er kjøpt i outletbutikker er underlagt en 30-dagers returrett. Hvis varen åpnes, vil et ekspedisjons- og administrasjonsgebyr på 1.500 NOK bli belastet ved retur.

5.5 Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet.

Hvis du angrer på et kjøp, vil du få tilbakebetalt beløpet som du betalte til oss. I tilfelle et verditap som du er ansvarlig for, vil dette trekkes fra kjøpesummen. Hvis du benytter deg av angreretten din, vil vi tilbakebetale alle betalinger som vi har mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (men ikke merkostnader på grunn av valg av annen leveringsmetode enn standardlevering), uten unødig forsinkelse og uansett innen 14 dager fra datoen vi har fått beskjed om at du ønsker å kansellere kjøpet.

6. Reklamasjon

Du har 24 måneders rett til å klage i samsvar med forbrukerkjøpsloven. Det innebærer at du først har krav på å få varen reparert eller omlevert. Dersom feilen vedvarer, vil du ha rett på enten prisavslag eller tilbakebetaling av hele kjøpesummen ved heving.

Vær oppmerksom på at det er montert et transportstoff på undersiden av enkelte sovesofaer. Stoffets eneste funksjon er å beskytte sovesofaen mot støv under transporten. Stoffet ødelegges lett, men siden stoffet ikke har noen praktisk funksjon utover beskyttelse, omfattes ikke slike skader av reklamasjonsretten.

Du må reklamere innen «rimelig tid» etter at du oppdaget mangelen i varen. Hvis du klager innen to måneder etter at du oppdaget mangelen, vil klagen alltid være rettidig.

Er klagen berettiget, så refunderer vi (rimelige) fraktkostnader.

7. Lovgivning

Enhver tvist mellom forhandler og kunde er underlagt norsk lov.

  • 100 dages prøve100 dagers prøve
  • PrisgarantiPrisgaranti
  • Levering til hoveddørGratis levering