Kjøpsbetingelser

Bedrenaetter.no eies og drives av Bedre Nætter AS. Firmaet ble stiftet i 2015, men Bedre Nætter ble startet i Danmark i 2013. Eierne av selskapet er: Martin Byskov, Jonas Byskov og Anders Henningsen. Kontoret befinner seg i Danmark, der vi driver Bedre Nætter til Norge, Danmark og Sverige.

Generelle opplysninger:

Bedre Nætter AS
Org. nr.: 915 723 667
c/o Visma Advokater AS  
Dronning Eufemias Gate 10
0191 Oslo, Norge

Telefon: 
66 97 20 08
E-mail: kontakt@bedrenaetter.no

Produktinformasjon

På bedrenaetter.no opplyses varens viktigste egenskaper. For ytterligere opplysninger eller spørsmål, kan du sende en mail til Bedre Nætter via kontakt@bedrenaetter.no. Vi er også tilgjengelig på chatten her på hjemmesiden, i tillegg til telefon på 66 97 20 08. Her kan vi hjelpe deg med informasjon om spesifikke produkter samt andre spørsmål du har til senger generelt.


Priser

Alle prisene er dagspriser og kun gjeldende på bestillingsdagen. Prisene endres løpende, og ofte fra dag til dag. Kjøper blir fakturert for den pris som er gjeldende på bestillingsdagen. Alle priser er vist inkl. moms.

Betaling

På bedrenaetter.no kan det betales med:

Visa, Visa Electron, MasterCard

Det tas ingen gebyrer ved betaling på bedrenaetter.no. De kontoopplysningene du inntaster ved kjøp av varer blir sendt I kryptert form (SSL), som det kun er deg og Valitor som kan lese. Det er dermed ingen andre som ser eller lagrer opplysningene om deg. Beløpet heves først på kortet ditt når vi sender varene. Det trekkes aldri et større beløp enn det du har godkjent ved kjøpet.

Levering

Ved kjøp på bedrenaetter.no tas det ikke et fraktgebyr når du velger vår standardlevering.

Levering skjer via Interfjord. Leveringstiden er angitt på hvert enkelt produkt og varierer fra fem dager til syv uker. Vi leverer gratis til Norge (til alt brofast land). Med gratis levering blir varene dine levert til fortauskanten. Du er selv ansvarlig for å få varene inn og satt opp i det ønskede rom i din bolig. 

Du vil motta en e-post den dagen vi sender din vare fra vårt lager.

Varer kjøpt på bedrenaetter.no leveres på ulike måter avhengig av varetypen.

Mindre varer som for eksempel dyner, sendes med GLS og kan hentes på nærmeste hentested. 

Mellomstore varer, som for eksempel overmadrasser, sendes med Interfjord A/S og utleveres til en lokal transportør. De tar kontakt med deg rett før levering. Dersom varen ikke kan leveres vil transportøren kontakte deg på nytt og avtale et nytt tidspunkt for levering.

Ved vareforsendelser med GLS og Interfjord A/S vil du dessuten motta en sporings-ID via e-post, slik at du kan se når det forventes at varen kan leveres.

I forbindelse med større varer som for eksempel senger, fjærmadrasser og lignende, vil transportøren ringe deg innen en til tre virkedager fra du har mottatt en e-post fra oss om at din vare er sendt fra vårt lager. Når transportøren ringer deg er det for å avtale en dag det passer deg å få varen levert. Transportøren kan ikke nødvendigvis oppgi et bestemt tidspunkt på dagen for når varen blir levert, men vil vanligvis gi et estimat. Vær oppmerksom på at estimatet ikke er annet enn nettopp det, da det kan forekomme faktorer som trafikk, uhell og lignende som kan forsinke leveringen.

Risikoen for hendelig uhell eller skader

Først på det tidspunktet hvor de bestilte varene er kommet i kjøperens besittelse, overgår risikoen for at de bestilte varene går til grunne eller blir skadet på grunn av hendelige forhold kjøper.

Hvis du angrer på kjøpet ditt (angrerett)

Du har 30 dagers angrerett når du handler på bedrenaetter.no. Dette har du slik at du, etter mottakelse av varene, har tid til å inspisere varene og sikre at de tilfredsstiller dine krav.

Angrefristen løper fra 30 dager etter den dagen du:

  1. har mottatt din vare
  2. får den siste vare i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om flere forskjellige varer som er bestilt i én ordre, og som så leveres enkeltvis
  3. får det siste parti eller den siste del i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om levering av en vare som består av flere partier eller deler

Du skal innen 30 dager etter mottakelse gi oss beskjed om at du ønsker å angre på kjøpet. Henvendelsen skal gis via e-mail til kontakt@bedrenaetter.no. I henvendelsen skal du gjøre oss tydelig oppmerksom på at du ønsker å bruke din angrerett. Du kan også velge å benytte deg av vår standard angreformular og sende med retur. Den finner du vedlagt din ordrebekreftelse/vare.

Du kan ikke angre ved å nekte å motta varen uten å samtidig gi oss tydelig beskjed om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre i retur til oss, uten unødvendig forsinkelse, senest 14 dager etter at du har meddelt til oss at du ønsker å angre kjøpet ditt. Du står ansvarlig for de direkte utgiftene i forbindelse med tilbakeleveringen av varen. Ved returnering er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarlig inn. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan på grunn av dets art ikke returneres med normal post. Dette gjelder for senger, madrasser og lignende. Utgiftene for returnering av disse varene forventes høyest å være rundt 1000 NOK.

Varer som ikke inngår i angreretten

Følgende varetyper gjelder ikke under angreretten:

  1. Levering av varer som er fremstillet etter forbrukerens spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg.

Varens stand når du sender den i retur

Du hefter kun for eventuell minkning i varens verdi, som skyldes en annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og måten den fungerer på. Med andre ord: du kan prøve varen på samme måte som hvis du prøvde den i en fysisk butikk.

Hvis varen er prøvd utover hva som er beskrevet ovenfor, betrakter vi den som brukt. Dette betyr altså at du ved angring kun får deler av eller ingenting av kjøpsbeløpet i retur, avhengig av varen handelsmessige verdi.

For å kunne motta hele kjøpsbeløpet i retur kan du altså gjøre det samme som man kan i en fysisk butikk. Du kan prøve varen, men ikke ta den i bruk. Etter vår oppfattelse har du tatt varen i bruk når du fjerner plastikkemballasjen på en madrass. Du har mulighet til å fastslå varens art, egenskaper og hvordan den fungerer, selv om madrassen er dekket av plastikk.

Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet

Hvis du angrer kjøpet ditt får du naturligvis tilbake det beløpet du har innbetalt til oss. Dersom det har blitt slitasje på varen, og dermed en prisreduksjon som du hefter for, fratrekkes denne kjøpsbeløpet.

Hvis du benytter deg av angreretten din refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringsomkostninger (og ikke ekstra omkostninger som følge av ditt eget valg av levering enn den billigste form for standardlevering som vi tilbyr), uten unødvendig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den dato vi mottar henvendelsen om din beslutning om å angre denne avtale. Vi gjennomfører tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet deg av ved den opprinnelige transaksjon, med mindre du har uttrykket et ønsket om noe annet.

Vi kan tilbakeholde tilbakebetalingen inntil vi har mottatt varen i retur, med mindre du innen da har fremlagt dokumentasjon for å ha returnert den.

Returnering av varer kjøpt hos Bedre Nætter kan foregå på følgende måte ved at du kan sende det til vår adresse:

Forusbeen 80
N-4033 Stavanger
Norge

Husk alltid å vedlegge en kopi av fakturaen din, slik at vi kan finne ordren i systemet vårt. Ved returnering skal du selv betale eventuelle fraktkostnader.

Bemerk! Vi mottar ikke pakker sendt på postoppkrav.

Reklamasjon

Kjøpelovens mangelsregler gjelder for varekjøp.

Når du handler på bedrenaetter.no har du selvfølgelig 24 måneders reklamasjonsrett. Det vil si at du kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.

Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke er oppstått som følge av en feilaktig bruk av produktet eller annen skadegjørende atferd.

Hvor fort skal jeg reklamere?

Du skal reklamere innenfor ”rimelig tid” etter du har oppdaget varens mangel. Hvis du reklamerer innenfor to måneder etter at mangelen er oppdaget vil reklamasjonen alltid være rettidig.

Er reklamasjonen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fraktkostnader.

Returnering

Returnering av varer kjøpt hos Bedre Nætter kan foregå på følgende måte:
Du kan sende det til vår adresse:

Forusbeen 80
N-4033 Stavanger
Norge
ATT: Interfjord

Husk alltid å vedlegge en kopi av fakturaen din, slik at vi kan finne ordren i systemet vårt. Ved returnering skal du selv betale eventuelle fraktkostnader.

Bemerk! Vi mottar ikke pakker sendt på postoppkrav eller lignende.

Husk at varen alltid skal sendes tilbake i forsvarlig emballasje. Det er også viktig at du husker å få en kvittering for avsendelsen, så vi kan betale tilbake fraktkostnadene dine.

Ansvarsfraskrivelse og garanti

Bedre Nætter har gjort det enkelt for deg å få relevant informasjon på andre hjemmesider i gjennom linker. Disse hjemmesidene er utenfor Bedre Nætters kontroll, og vi kan derfor på ingen måte stå til ansvar for innholdet på disse sidene.

Opplysninger om de bestilte varene fra slike hjemmesider inngår ikke i beskrivelse av de bestilte varene i avtalen mellom kjøper og Bedre Nætter. Varene oppfyller derfor kjøpers forventninger så lenge de svarer til produktets egen beskrivelse.

Bytting av kjerner (fasthet)

På utvalgte modeller fra Bedre Nætter kan du få bytting av kjernefasthet til 999 kroner innenfor 100 dager etter mottagelse av sengen eller madrassen.
Dersom den gamle kjernen skal med i retur er det viktig at du har pakket denne forsvarlig inn. Det er samtidig ditt ansvar at den gamle kjernen er tatt ut av madrassens trekk og er klar til transport når transportøren kommer.
Hvis du har spørsmål til bytting av kjerner er du velkommen til å kontakte oss.
Bemerk, at det kun er mulig å bytte madrassen én gang.

Prismatch / Prisgaranti

Hos Bedre Nætter vet vi at vi er gode på priser, derfor kan vi også gi våre kunder prisgaranti. Det vil si at hvis du finner et produkt som er identisk med et på vår side til en billigere pris på en annen side (produktpris + leveringspris), så matcher vi selvfølgelig denne. For at prismatch/prisgaranti skal tre i kraft skal det være snakk om en norsk butikk, og du skal gjøre oss oppmerksomme på dette innenfor 14 dager etter kjøpet.

Hvis du ønsker å informere oss om prismatch sender du bare en mail til oss, hvor du legger ved link til prisen på den andre siden. Deretter vil du få produktet hos oss til samme pris. Prisgarantien gjelder dog ikke på varer som de andre forhandlerne kun tilbyr på salg som køtilbud, timetilbud eller på opphørssalg. I tillegg skal varen være på lager hos forhandleren.

Nyhetsbrev

Ved tilmelding av nyhetsbrev vil vi ikke gi din informasjon videre til en tredjepart, men bruker den utelukkende internt og det er alltid mulig å framelde seg.

Barn og unge under 18 år

Du skal ha fylt 18 år for å kunne handle på bedrenaetter.no. Hvis du er under 18 år skal du ha samtykke fra foreldrene dine. Når du tegner abonnement/betaler med en kredittavtale, skal du inntaste fødselsdato, så vi kan sikre oss at du er over 18 år. Er du under 18 år skal avtalen inngås av en foresatt. En avtale kan alltid annulleres enkelt av en foresatt dersom det skulle vise seg at den er inngått av et barn eller en person under 18 år.

Hva gjør vi med dine personlige opplysninger (persondatapolitikk)

For at du kan inngå avtale med oss på bedrenaetter.no har vi bruk for følgende opplysninger:

Navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse.

Vi foretar registreringen av dine personopplysninger med formålet å kunne levere varen til deg.

Personopplysningene registreres hos Bedre Nætter AS og oppbevares i fem år, hvor de deretter slettes.

Når personopplysninger lagres via vår nettside, sikrer vi alltid at det skjer etter at du har gitt ditt samtykke. Så du får presis informasjon og hvilke opplysninger som samles inn og hvorfor.

Direktøren og eiere samt ansatte hos Bedre Nætter AS har adgang til de opplysningene som er registrert om deg.

Den dataansvarlige på bedrenaetter.no er Martin Byskov.

Vi oppbevarer ikke kundeopplysninger kryptert.

Vi transmitterer ikke kundeopplysninger kryptert.

Opplysninger avgitt til bedrenaetter.no videregis og/eller selges ikke på noen måte til en tredjepart, og vi registrerer ingen personfølsomme opplysninger.

Ved tilmelding av nyhetsbrev registrerer vi din e-mailadresse. E-mailadressen videregis ikke til andre, utover at den benyttes i Yotpo. Dette er en uavhengig tredjepart som etterfølgende sender deg en e-mail omkring din tilfredshet med produktet du har kjøpt.

Som registrert hos Bedre Nætter AS har du alltid rett til avgi innsigelser mot registreringen. Du har også rett til innsikt i hvilke opplysninger som er registrert om deg. Disse rettighetene har du etter Persondataloven og henvendelse i forbindelse med dette rettes til Bedre Nætter AS: via e-mail kontakt@bedrenaetter.no.

Lovgivning

Enhver tvist mellom forhandler og kunde er underlagt norsk lov.