Powernap

En Powernap er en kort lur midt på dagen, og er dermed litt forskjellig fra for eksempel en middagslur eller en høneblund generelt. Velger du å ta en powernap så er det viktig at du holder den så kort at du ikke når det dype søvnstadiet. Det er generelt sånn at man anbefaler at en powernap ikke overgår 20 minutter.

En powernap kan ha forskjellige fordeler. Etter en powernap vil du typisk føle deg litt bedre fordi du har samlet litt ekstra energi. Det kan også bidra til å øke prestasjonsevnen din fordi du vil føle deg mer kvikk og frisk i hodet.

Det er viktig at powernap’en din ikke varer for lenge. En powernap som er for lang kan nemlig bety at du føler deg groggy og desorientert.

Hvordan tar du en powernap?

  • Sett deg ned eller legg deg til rette
  • Lukk øynene og la være med å tenke på problemer eller ting du skal nå senere
  • Sett en alarm så du ikke sover mer enn 20 minutter

En powernap skal gjerne ligge midt på dagen. Hvis du tar den for sent kan det gjøre at det blir vanskelig å sovne om kvelden.

Hos Bedre Nætter har vi mange madrasser og senger som kan gi deg de beste omgivelsene til en powernap. Blant annet kontinentalsenger, rammemadrasser og regulerbare senger. Hvis du trenger hjelp til å sove best mulig, kan du ta kontakt med oss via telefon, kontakt@bedrenaetter.no eller via chatten i høyre hjørne på skjermen.