• iconPrisgaranti
  • iconGratis Frakt

Leveringsbetingelser

Levering

Ved kjøp fra bedrenetter.no så tas det ikke et fraktgebyr når du velger standardleveringen.

Levering skjer via fraktfirmaet Interfjord. Leveringstiden er angitt på hvert enkelt produkt og varierer fra 2 dager til 8 uker. Vi tilbyr standardlevering til fastland og alle øyer med broforbindelse i Norge, bor man på en ikke øy med broforbindelse så blir det et frakt-tillegg. Med gratis levering så blir varene levert til kantsteinen, du er selv ansvarlig for å bære opp og installere sengen på værelset.

Varer kjøpt på Bedrenaetter.no leveres på 2 måter avhengig av varetypen. Er det snakk om mindre varer (inkludert overmadrasser) så sendes de med GLS/Bring/Posten.no. Hvis du ikke er hjemme så blir varen plassert på det nærmeste avhentningssted, f.eks. posthuset. Du mottar også et sporingsnummer via mail, når dette tilbys.  

Når det kommer til senger så vil sjåføren ringe etter at du har mottatt en email fra oss om at sengen/madrassen er sendt fra lageret vårt. Når sjåføren ringer deg er det for å avtale hvilken dag det passer med levering. Sjåføren kan ikke alltid gi et spesifikt tidspunkt for levering, men vil som regel gi et estimat. Bemerk at estimatet ikke er fast fordi det er mange eksterne faktorer som trafikk, uhell og lignende som kan forskyve leveringstidspunktet.

Leveringsbetingelser

Sjåføren leverer varene på leveringsadressen. Det er ditt ansvar å opplyse den riktige leveringsadressen.

Hvis det er valgt innbæring eller innbæring og montering så leverer sjåføren varene dine på det stedet i boligen som du har bestemt så lenge det er fri passasje. Varene blir satt opp på adressen til bruk, men merk at det ikke bores i vegger eller gulv av forsikringsmessige hensyn.

Endring av leveringstidspunkt

Endring eller annullering av leveringstidspunkt- eller adresse skal skje senest 2 dager før avtalt leveringsdato. Ved senere ending/annullering tas det et fraktgebyr. Hvis du ikke er hjemme når sjåføren kommer vil det oppkreves et fraktgebyr for en eventuell ny levering. Annulleres kjøpet etter leveringsdato er fastlagt vil det også komme med et gebyr. Ved forgjeves levering så påregnes minimum 3 dagers ekstra leveringstid pga. ny ruteplanlegging.

Innbæring av varer

Du bes om å sikre fri og uhindret adgang til den endelige plasseringen av produktet før levering. Du skal altså sikre at varen kan bli båret fritt opp trapper, døråpningen, inngang og lignende.

Hvis vi ikke kan levere varen pga. plassmangel eller hvis kjøpet annulleres vil det komme et fraktgebyr.

Sjåføren må av sikkerhetsmessige årsaker ikke ta av skoene sine under levering. Det er ditt ansvar å sørge for at gulvet er tildekket hvis det er nødvendig. Det skal skje før sjåføren ankommer.

Vi kan ikke garantere at innbæring og montering er tilgjengelig i alle deler av Norge.

Mottakelse av defekte varer

Hvis emballasjen er skadet under levering eller har tydelige tegn på defekt skal det på fraktbrevet kvitteres for mottakelse med forbehold om eventuelle skader på innholdet. Kvitteres det uten forbehold så kan man ikke senere reklamere over transportskader på varen.

Skader på innbo / bolig ved levering

Skulle det komme skade på innbo eller bolig skal dette noteres på fraktbrevet eller følgeseddelen. Oppdages skaden først etter sjåførene har forlatt adressen så må du kontakte kundeservice avdelingen vår senest 24 timer etter levering har funnet sted. Da må du opplyse ordrenummeret ditt og gjerne ha bilder av skaden. Bedre Nætter kan ikke holdes til ansvar for skader på innbo hvis fristen ikke overholdes.