• iconPrisgaranti
  • iconGratis Frakt

Kjøpsbetingelser

 

Bedrenaetter.no eies og drives av Bedre Nætter AS. Firmaet ble stiftet i 2015, men Bedre Nætter ble startet i Danmark i 2013. Eierne av selskapet er: Martin Byskov, Jonas Byskov og Anders Henningsen. Kontoret befinner seg i Danmark, der vi driver Bedre Nætter til Norge, Danmark og Sverige. 

Generelle opplysninger:

Bedre Nætter AS

Org. nr.: 915 723 667

c/o Visma Advokater AS

Dronning Eufemias Gate 10

0191 Oslo

Norge

Telefon: 21 98 44 48

Email: kontakt@bedrenaetter.no

 

Produktinformasjon

På Bedrenaetter.no opplyses varens viktigste egenskaper. For ytterligere opplysninger eller spørsmål, kan du sende en mail til Bedre Nætter via kontakt@bedrenaetter.no. Vi er også tilgjengelig på chatten her på hjemmesiden, i tillegg til telefon på 21 98 44 48. Her kan vi hjelpe deg med informasjon om spesifikke produkter samt andre spørsmål du har til senger generelt.

 

Priser

Alle prisene er dagspriser og kun gjeldende på bestillingsdagen. Prisene endres løpende, og ofte fra dag til dag. Kjøper blir fakturert for den pris som er gjeldende på bestillingsdagen. Alle priser er vist inkl. moms.

 

Betaling

På Bedrenaetter.no kan det betales med:

Visa, Visa Electron, MasterCard

 

Det tas ingen gebyrer ved betaling på bedrenaetter.no. De kontoopplyningene du inntaster ved kjøp av varer, blir sendt I kryptert form (SSL) som det kun er deg og Valitor som kan lese. Det er dermed ingen andre som ser eller lagrer opplysningene om deg. Beløpet heves først på kortet ditt når vi sender varene.. Det trekkes aldri et større beløp enn det du har godkjent ved kjøpet.

 

Levering

Ved kjøp på bedrenaetter.no tas det ikke et fraktgebyr for leveranser på fastland når du velger vår standardlevering.

Levering skjer via Interfjord. Leveringstiden er angitt på hvert enkelt produkt og varierer fra 5 dager til syv uker. Vi leverer til Danmark/Norge. Med gratis levering blir varene dine levert til døren. Du står selv ansvarlig for å få varene inn og satt opp i det ønskede rom i din bolig.

I forhold til at varene leveres i et ubestemt tidsrom, så betyr det at fraktmannen tar dine varer med på sin rundtur uten å ta hensyn til hvor på ruten din pakke blir plassert, derfor er det heller ikke mulig å velge levering innenfor et bestemt tidsrom. Derimot kan du alltid forvente å bli ringt opp en time innen leveringen. Utover denne varselen en time før, vil du den dagen varen sendes fra vårt lager også motta en e-mail om at vi nå har sendt din vare. I 90% av tilfellene vil du motta varen den følgende hverdagen.

 

Risikoen for hendelig uhell eller skader

Først på det tidspunktet hvor de bestilte varene er kommet i kjøperens besittelse, overgår risikoen for at de bestilte varene går til grunne eller blir skadet på grunn av hendelige forhold kjøper.

Hvis du angrer på kjøpet ditt (angrerett)

Du har 30 dagers angrerett når du handler på Bedrenaetter.no. Dette har du slik at du, etter mottakelse av varene, har tid til å inspisere varene og sikre at de tilfredstiller dine krav.

Angrefristen løper fra 30 dager etter den dagen du;

1. har mottatt din vare

2. får den siste vare i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om flere forskjellige varer som er bestilt i én ordre, og som så leveres enkeltvis

3. får det siste parti eller den siste del i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om levering av en vare som består av flere partier eller deler


Du skal innen 30 dager etter mottakelse gi oss beskjed om at du ønsker å angre på kjøpet. Henvendelsen skal gis via e-mail til kontakt@bedrenaetter.dk. I henvendelsen skal du gjøre oss tydelig oppmerksom på at du ønsker å bruke din angrerett. Du kan også velge å benytte deg av  vår standard angreformular og sende med retur - den finner du her. Den finner du også vedlagt din ordrebekreftelse/vare og nederst i dette dokument.

Du kan ikke angre ved bare å nekte å motta varen, uten å samtidig gi oss tydelig beskjed om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre i retur til oss uten unødvendig forsinkelse og senest 14 dage etter at du har meddelt til oss at du ønsker å angre på ditt kjøp. Du står ansvarlig for de direkte utgifter i forbindelse med tilbakeleveringen av varen. Ved returnering er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarlig inn. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan på grunn av dets art ikke returneres med normal post. Dette gjelder for senger, madrasser, sovesofaer og lignende. Utgiftene for returnering av disse varene forventes høyest å være rundt 1000 NOK.

 

Varer som ikke inngår i angreretten

Følgende varetyper gjelder ikke under angreretten:

1. levering av varer som er fremstillet etter forbrukerens spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg,

 

Varens stand når du sender den retur

Du hefter kun for eventuell minkning i varens verdi, som skyldes en annen håndtering enn det som er nødvendig for fastslå varens art, egenskaper og måten den fungerer på. Med andre ord; du kan prøve varen på samme måte som hvis du prøvde den i en fysisk butikk.

Hvis varen er prøvd utover hva som er beskrevet ovenfor, betrakter vi den som brukt. Dette betyr altså at du ved angring kun får deler av eller ingenting av kjøptbeløpet i retur, avhengig av varen handelsmessige verdi.

For å kunne motta hele kjøpsbeløpet i retur kan du altså gjøre det samme som man kan i en fysisk butikk. Du kan prøve varen, men ikke ta den i bruk. Etter vår oppfattelse har du tatt varen i bruk når du fjerner plastikkemballasjen på en madrass, da du har mulighet til å fastslå varens art, egenskaper og hvordan den fungerer, selvom madrassen er dekket av plastikk.

 

Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet

Hvis du angrer ditt kjøp får du naturligvis tilbake det beløpet du har innbetalt til oss. Dersom det har blitt slitasje på varen, og dermed en prisreduksjon som du hefter for, fratrekkes denne kjøpsbeløpet.

Hvis du benytter deg av din angreretten refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringsomkostninger (og ikke ekstra omkostninger som følge av ditt eget valg av levering enn den billigste form for standardlevering som vi tilbyr), uten unødvendig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den dato vi mottar henvendelsen om din beslutning om å angre denne avtale. Vi gjennomfører tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet deg av ved den opprinnelige transaksjon, med mindre du har uttrykket et ønsket om noe annet.

Vi kan tilbakeholde tilbakebetalingen inntil vi har mottatt varen i retur, med mindre du innen da har fremlagt dokumentasjon for å ha returnert den.

Returnering av varer kjøpt hos Bedre Nætter kan foregå på følgende måte; du kan sende det til vår adresse: Forusbeen 80, N-4033 Stavanger, Norge.

Husk alltid å vedlegge en kopi av fakturaen din, slik at vi kan finne orderen i vårt system. Ved returnering skal du selv betale eventuelle fraktkostnader.

Bemerk! Vi mottar ikke pakker sendt på postoppkrav.

 

Reklamasjon

Kjøpelovens mangelsregler gjelder for varekjøp.

Når du handler på bedrenaetter.no har du selvfølgelig 24 måneders reklamasjonsrett. Det vil si at du kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjon.

Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke er oppstått som følge av en feilaktig bruk av produktet eller annen skadevoldende atferd.

 

Hvor fort skal jeg reklamere?

Du skal reklamere innenfor ”rimelig tid” etter du har oppdaget varens mangel. Hvis du reklamerer innenfor to måneder etter at manglen er oppdaget vil reklamasjonen alltid være rettidig.

Er reklamasjonen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fraktkostnader.

 

Returnering:

Returnering av varer kjøpt hos Bedre Nætter kan foregå på følgende måte; du kan sende det til vår adresse: Forusbeen 80, N-4033 Stavanger, Norge. ATT: Interfjord. Husk alltid å vedlegge en kopi av fakturaen din, slik at vi kan finne orderen i vårt system. Ved returnering skal du selv betale eventuelle fraktkostnader.  

Bemerk! Vi mottar ikke pakker sendt på postoppkrav eller lignende.

Husk at varen alltid skal sendes tilbake i forsvarlig emballasje, og husk å få en kvittering for avsendelse sånn at vi kan tilbakebetale dine fraktkostnader.

 

Ansvarsfraskrivelse og garanti

Bedre Nætter har gjort det enkelt for deg å få relevant informasjon på andre hjemmesider i gjennom linker. Disse hjemmesidene er utenfor Bedre Nætters kontroll og vi kan derfor på ingen måte stå til ansvar for innholdet på disse sidene.

Opplysninger om de bestilte varer fra slike hjemmesider inngår ikke i beskrivelse av de bestilte varene i avtalen mellom kjøper og Bedre Nætter. Varene oppfyller derfor kjøpers forventninger så lenge de svarer til produktets egen beskrivelse.

 

Bytting av kjerner (fasthet)

På utvalgte modeller kan du hos Bedre Nætter få en bytting av kjernefasthet til 499 kroner, hvis du vel og merke kontakter oss angående dette innenfor 14 dager etter mottagelse av sengen. Det er viktig at du tar vare på den originale emballasjen og pakker kjernen forsvarlig inn i den ved byttingen, så vi kan godta byttingen. Hvis du har spørsmål til bytting av kjerner er du velkommen til å kontakte oss.

 

Prisgaranti

Hos Bedre Nætter vet vi at vi er gode på prisen, derfor kan vi også gi våre kunder prisgaranti. Det vil si at hvis du finner et produkt som er identisk med et her på siden til en billigere pris på en annen side (Produktpris + Leveringspris), så matcher vi selvfølgelig denne. For at Prisgarantien skal tre i kraft skal det være snakk om en norsk butikk og du skal gjøre oss oppmerksomme på dette innenfor 14 dager etter kjøpet.

Hvis du ønsker å informere oss om prismatch, skal du bare skrive en mail til oss med link til prisen på den andre siden, og du vil deretter få produktet hos oss til samme pris. Prisgarantien gjelder dog ikke på varer som de andre forhandlerne kun tilbyr på salg som køtilbud, timetilbud eller på opphørssalg. I tillegg skal varen være på lager hos forhandleren.

 

Nyhetsbrev

Ved tilmelding til nyhetsbrev vil vi ikke gi din informasjon videre til en tredjepart, men bruker den utelukkende internt og det er alltid mulig å framelde seg.

 

Barn og unge under 18 år

Du skal ha fylt 18 år for å kunne handle på bedrenaetter.no, hvis du er under 18 år skal du ha samtykke fra foreldrene dine. Når du tegner abonnement/betaler med en kredittavtale, skal du inntaste fødselsdato, så vi kan sikre oss at du er over 18 år. Er du under 18 år skal avtalen inngås av en foresatt. En avtale kan enkelt alltid annulleres av en foresatt dersom det skulle vise seg at den er inngått av et barn eller en person under 18 år.

 

Hva gjør vi med dine personlige opplysninger (persondatapolitikk)

For at du kan inngå avtale med oss på bedrenaetter.no har vi bruk for følgende opplysninger:

Navn, Adresse, Telefonnummer, E-mail adresse.

Vi foretar registreringen av dine personopplysninger med formålet å kunne levere varen til deg.

Personopplysningene registreres hos Bedre Nætter AS og oppbevares i fem år, hvor de deretter slettes.

Når det lagres personopplysninger via vår website, sikrer vi oss at det alltid skjer etter du har avgitt din samtykke, så du er informert om presis hvilke opplysninger som samles inn og hvorfor.

Direktøren og eiere samt ansatte hos Bedre Nætter AS har adgang til de opplysningene som er registert om deg.

Den dataansvarlige på bedrenaetter.no er Martin Byskov.

Vi oppbevarer ikke kundeopplysninger kryptert.

Vi transmitterer ikke kundeopplysninger kryptert.

Opplysninger avgitt til bedrenaetter.no videregis eller selges på ingen måte til tredjepart, og vi registrerer ingen personfølsomme opplysninger.

Ved tilmelding til nyhetsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregis ikke til andre, utover at den benyttes i Yotpo som er en uavhengig tredjepart som etterfølgende sender deg en e-mail omkring din tilfredshed med produktet du har kjøpt.

Som registrert hos Bedre Nætter AS har du alltid rett til avgi innsigelser mot registreringen. Du har også rett til innsikt i hvilke opplysninger som er registrert om deg. Disse rettighetene har du etter Persondataloven og henvendelse i forbindelse med dette rettes til Bedre Nætter AS: via e-mail kontakt@bedrenaetter.no

 

Lovgivning

Enhver tvist mellem forhandler og kunde er underlagt norsk lov